Jak przetrwać szkołę/motywacja do nauki BTS #2 ! ♥20♥

/
17 Comments

Czy tylko ja zawsze byłam zdania że mądrym trzeba się urodzić? I to uczucie kiedy podchodzisz do tablicy i nie masz kompletnie pojęcia jak zabrać się za to zadanie kiedy cała klasa patrzy na ciebie a nauczyciel pożera cię wzrokiem...Tak jedyna myśl kiedy wtedy przychodzi nam to głowy "Dlaczego jestem taka/i tępy ?!"

Wcale nie !! Sama kiedyś tak myślałam jednak nauczyłam się trochę w gimnazjum i mam kilka sprawdzonych trików jak obejść się bez 2,3 na koniec roku szkolnego, nikt nie jest geniuszem od urodzenia na to trzeba sobie zapracować ! Są osoby które szybciej przyswajają wiedzę i wystarczają im na sprawdzian to co słyszeli lub przeczytali na lekcji,ale są też osoby które potrzebuję 2,3 godzinki aby wszystko sobie dokładnie powtarzać nawet na 3..Ja akurat do takich osób nie należę ale nie jestem też wybitnym geniuszem mi wystarczy godzinka na powtórzenie przed sprawdzianem i gotowe 3,4 gwarantowana :) No to zaczynamy ! :)


JAK ZMOTYWOWAĆ SIĘ DO NAUKI ?! :(

To proste,jeśli masz jakieś fajne plany na przyszłość np.wyjechać za granice i mieć dobrą pracę,
lub właśnie mieć pracę w której będzie się wymagało rzeczy nauczonych w szkole np.Nauczyciel,kucharz (matematyka trzy czwarte itp) lekarz (biologia) jest tego mnóstwo !
Pomyśl sobie wtedy, jeżeli teraz dostanę 1,2,3 ze sprawdzianu to nie osiągnę swojego celu..
Oczywiście raz na jakiś czas może się zdarzyć jednak aby coś osiągnąć musisz zawsze dawać z siebie 100% pamiętaj ! Więc podsumowując zawsze kiedy nie masz ochoty się uczyć pomyśl o swojej przyszłości i o tym że takie 2 jedynki już obniżą ci ocenę i nie osiągniesz celu (to tylko przykład)






CO ZROBIĆ JEŚLI MAM SŁABĄ PAMIĘĆ LUB PO PROSTU MAM ZŁE TECHNIKI UCZENIA SIĘ ?

Więc tak sama mam nie za dobrą pamięć często zapominało mi się o kartkówkach lub sprawdzianach i zazwyczaj nie kończyło się to dobrze..Ale znalazłam na to sposób kiedy w gimnazjum pod koniec w sumie tego roku (tak wczesna orientacja ale lepiej pózniej niż wcale ) postanowiłam coś z tym zrobić a mianowicie,podkreślacze,zakreślacze,kolorowe cieńkopisy i gotowe ! Niby nic a jednak coś :)
Zawsze ale to zawsze kiedy piszecie jakąś notatkę której potem będziesz się uczyć lub kiedy piszecie jakąś informacje piszcie ją na kolorowo,dzięki temu wasz mózg szybciej ją zapamięta i łatwiej będzie wam się jej uczyć gdyż na pewno o niej nie zapomnicie !..Jeśli macie zeszyt do korespondencji piszcie w nim :) Zapisujcie kiedy są wywiadówki lub jakieś inne podane informacje..
Co do technik nauczania.. Chyba nie ma czegoś takiego.. Każdy uczy się inaczej jedni wolą głośno powtarzać sobie słówka lub czytać jedni robią to w myślach, jedni szybciej drudzy wolniej,nie którzy robią sobie fiszki,lub notatki w telefonie lub w jakiejś aplikacji... Sposoby są różne ważne aby to wam się dobrze uczyło i abyście to wy byli z siebie dumni i oczywiście ze swojej oceny ! :)


DOKUCZAJĄ MI W SZKOLE,IDĘ DO NOWEJ SZKOŁY I BOJE SIĘ STARSZYCH NOWYCH KOLEGÓW I MOJEJ KLASY,STRESUJE SIĘ TESTAMI...

Co do dokuczania to sama nie miałam łatwo w podstawówce..Zawsze moje koleżanki miały jakiś powód aby nastawić wszystkich przeciwko mnie... Ale co zrobić nie pozostało mi nic innego jak skarżyć mamie bo raczej wtedy bym się z nimi nie pobiła :D Teraz też raczej wątpię ale na pewno nie siedziała bym cicho i płakała... Nie o to w tym chodzi,musisz pokazać swoim wrogom że się ich nie boisz chodzi mi tu bardziej o to żeby nie płakać nie skarżyć chyba że to coś poważnego.. Bo przecież co z tego że ktoś powie ci że jesteś brzydka albo gruba..Inni mówią to dlatego aby nikt nie zwracał uwagi na ich kompleksy po prostu sami siebie nie lubią i dlatego wyżywają się na innych.. To samo tyczy się gdy idziemy do gimnazjum,nie bój się kolegów,koleżanek z klasy,być może okaże się że to wspaniałe osoby..Jeśli nie,olej to nie są jedynymi osobami na całą szkołę ,klasę..
Testy w 3 klasie gimnazjum to sprawa życia i śmierci :D Nieee..Tak tylko sobie żartuję tak na prawdę jeśli DOBRZE NAPRAWDĘ DOBRZE się przyłożysz do nauki we wcześniejszych latach nie będziesz miała najmniejszego problemu.. Jeśli jednak wcześniej olewałaś szkołę i teraz chcesz to naprawić pamiętaj że nigdy nie jest za pózno,ważne że chcesz naprawić swój błąd,powtarzaj sobie wszystko słuchaj na lekcjach jeśli masz problemy idz na zajęcia wyrównawcze i po kłopocie egzaminy zdane ! :)


JAK UBIERAĆ SIĘ DO SZKOŁY ? ZACZĄĆ SIĘ MALOWAĆ CZY MOŻE JEDNAK POCZEKAĆ ?

Co do ubioru każdy lubi co innego jeśli wolisz wygodę proponuję fajne trampki,tenisówki bądz adidasy do tego fajne spodnie dresowe,leginsy,wygodne jeansy,i koszulkę bądz kiedy jest chłodno bluzkę i sweterek bądz bluzę... Ja najczęściej chodzę do szkoły w leginsach i koszulce kiedy jest chłodno leginsy koszulka sweterek to moje ulubione ubrania do szkoły... Jeśli ktoś lubi się "stroić" lub ma po prostu bardzo dziewczęcy styl proponuję spódniczkę,sukienkę koszulę i spodenki jak jest ciepło :) A gdy chłodniej fajne jeansy i koszulkę lub leginsy i tunikę jak kto woli wszystko zależy od was !!!! Co do biżuterii ja osobiście mam jej mnóstwo jednak noszę tylko czasami a jak już to tylko kolczyki  lub wygodne nie ciężkie bransoletki...Kiedy jest okazja założę jakiś naszyjnik czy coś jednak na co dzień nie za bardzo... Wolę styl klasyczny co do kolorów czarny biały beżowy szary ukochane kolory jeśli już mam ochotę ubrać coś innego zazwyczaj jest to coś w kolorach pastelowych..

Makijaż oj to jest dla mnie trudna dziedzina bo o makijażu mogę pisać nawet 2 godziny... Kocham makijaż na każdą okazję na co dzień na wyjście na ślub po prostu uwielbiam się malować kogoś malować..Zaczęłam się malować w sumie w 6 klasie już wcześniej oczywiście miałam jakieś kolorowe cienie ale tak bardziej na poważnie to w 6 klasie właśnie :) I był to korektor tusz do rzęs i czasem pomadka nawilżająca mój dzisiejszy makijaż do szkoły jest nie co inny ale to może zrobię wam GRWM do szkoły :) Myślę że nie ma sensu nakładać na siebie 2 tony tapety jak to inni mówią gdyż w szkole mamy W-F i i tak wszystko by nam spłynęło a nie ma sensu malować się 2 razy... Tak więc propozycję wam podam może w następnym poście...:)




OKEY TO NA TYLE TO BYŁ BAARDZOO DŁUGI POST ALE CI KTÓRZY SĄ MOIMI CZYTELNIKAMI NA PEWNO DOTRWALI DO KOŃCA I MAM NADZIEJĘ ŻE POST BYŁ W MIARĘ CIEKAWY..NAPISZCIE CO MYŚLICIE O TYM POŚCIE I WASZE RADY NA DOBRY POCZĄTEK SZKOŁY BUZIAKI :* PS.CO MYŚLICIE O NOWYM WYGLĄDZIE BLOGA ? MOIM ZDANIEM JEST SUPER,DŁUGO NAD NIM PRACOWAŁAM WIĘCEJ NA MOIM FB


You may also like

17 komentarzy:

  1. powiem ci szczerze że z tymi zawodami to niezła motywacja ;) świetny post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Starałam się brać takie w miarę możliwości sensowne motywacje :)

      Usuń
  2. Zostałaś nominowana do LBA!
    Pytania znajdziesz tutaj: http://1000in1blogger.blogspot.com/2015/08/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Dzięki ale ja już robiłam taki post na swoim blogu.. I myślę że nie ma sensu robić tego 2 razy

      Usuń
  3. Trzeba znać siebie i swoje możliwości, nic innego nie powinno nam przeszkodzić ;)

    toofussy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post.
    http://lifee-friends.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja sadze ze jesli ktos naprawde chce i mu zalezy to zdoła sie nauczyć sam tylko trzeba sie przyłożyć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie ale trochę motywacji nigdy nikomu nie zaszkodziła a wręcz przeciwnie może ktoś akurat będzie jeszcze lepszy ? :)

      Usuń
  6. super post :*
    zapraszam do mnie
    http://xtyshkax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja, żeby nie zapomnieć o kartkówkach, czy sprawdzianach, zapisuję sobie, kiedy i z czego będą na karteczce, którą noszę w piórniku, albo w kalendarzu. Bardzo motywujący post!
    http://written-by-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to też bardzo fajny pomysł :) Dzięki

      Usuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.